kezdeti helyzet

Egy középvállalatnál ez vagy egy hasonló forgatókönyv jól ismert: a különböző részlegek munkatársai olyan speciális vagy egyedi termékeket rendelnek, amelyek nem találhatók meg a katalógusban. Ez időigényes folyamatokat indít el a beszerzésben vagy a szakterületeken dolgozó kollégákban. A vásárlásnál előzetesen tisztázni kell, hogy van-e ajánlat ezekre a termékekre, és melyik szállítótól kérheti a termékeket. Továbbá ellenőrizni kell, hogy a kolléga jogosultságaiból és beosztásából adódóan megrendelheti-e ezt a cikket.

Ez a folyamat mind a vállalati, mind a beszállítói oldalon időt vesz igénybe, ami magasabb költségekkel jár, és kapacitásokat foszt el fontosabb feladatokhoz. Ezenkívül a speciális vásárlásokra vagy a just-in-time egyszeri követelményekre vonatkozó megrendeléseket nehéz végrehajtani egy automatizált folyamatban.

A BOOSTRACK szívesen elvégzi ezt a munkát Ön helyett!

BOOSTRACK elemzése

Pontosan ezzel a kihívással tudtuk támogatni egyik ügyfelünket, egy dél-németországi globális autóipari beszállítót. Mert a belsőépítészet, az elektromosság, az elektronika és az e-mobilitás alapkompetenciáinak ötvözése az egész iparágban egyedülállóvá teszi ügyfelünket, így az ad hoc megrendelések és speciális beszerzések állnak a középpontban késedelem és hiba nélkül.

A beszerzési osztállyal folytatott projektmegbeszélések során rengeteg munkaigényes követelményről értesültünk. Sajnos a beszerzés egy részének piactereken keresztül történő lebonyolítására tett kísérlet nem hozott kielégítő eredményt. A folyamatok nem elhanyagolható százalékát nem sikerült feltérképezni. Kb. 20-30% maradt a hagyományos BANF folyamatban - sajnos ezek voltak a legidőigényesebb beszerzési folyamatok, amelyek kutatást, cikkeket, sőt beszállítói létrehozást igényeltek. Emellett felmerült az igény, hogy ezeket a folyamatokat a szabványosított rendelési rendszerben egy OCI bolton keresztül dolgozzák fel.

Végrehajtás

Amikor 2006-ban elindultunk, Onventis beszerzési megoldáson alapuló webáruházunkat OCI-n keresztül kapcsoltuk össze az akkori HealyHudson platformmal, ma közvetlenül az SAP-val. Megállapodás született az üzemben lévő felhasználókkal arról, hogy a jövőbeni követelményeket már nem a belső beszerzési osztálynak, hanem közvetlenül a beszállítónak (Lingemann) intézik. Vevőspecifikus termékeket, egyedi vagy egyszeri vásárlásokat, termékhelyettesítő termékeket kutatunk, katalogizálunk és a webáruházban ideiglenes érdeklődő katalógusként a vásárló rendelkezésére bocsátjuk. Ez óránként frissül. Szúrópróbaszerű tesztelésre PDF-t is küldünk a beszerzési osztálynak, ami garantálja a nyomon követhető és ellenőrizhető folyamatot.

A gyorsforgalmú termékek elérhetőségének biztosítása érdekében saját szolgáltatónkkal - Personal (Lingemann) - raktárt alakítottunk ki. Ott a tárolt árukat a fent leírt folyamatok segítségével kötegbe rakják és egy szállítmányban szállítják a rendeltetési helyre. És ez meghatározott időn belül és az ügyfél csomagolási előírásai szerint.

Üzemeltetés és folyamatos optimalizálás

Mindössze 8 hónap telt el a kezdeti termékskála és árellenőrzéstől a projekt megvalósításáig ügyfelünk minden telephelyén. A projekt sikeres németországi letelepedése után 2010-ben megrendelőnk további romániai telephelyeit integráltuk.

A megrendelések és a számlázás átlátható kommunikációja érdekében a raktári komissiózást a vevő részére költséghelyek és felhasználók szerint végeztük. Beleértve a havi jelentéseket üzemek és termékcsoportok szerint, valamint részletes megtakarítási jelentéseket, később akár országonként is.

A jövőben ügyfelünkkel közösen terveztük egy olyan központi megoldás kidolgozását az európai szabvány cikkek beszerzésére, hogy minden felhasználó további érdeklődés nélkül közvetlenül megvásárolhassa a meghatározott standard cikket.

Mérhető siker

A megtett intézkedésekkel ügyfelünk mintegy 680 beszállítót tudott csökkenteni, és jelentősen csökkentette az üzemenkénti napi rámpakapcsolatok számát. A különböző gyártók kapcsolattartóit össze lehetett kötni, mivel ez a kommunikáció immár partnerünkön, Lingemannon keresztül történik.

Ügyfelünk így átfogó irányítást szerezhetett a teljes rendelési folyamat felett, és velünk együtt automatizálta munkafolyamatait. A választékot pontosan a vásárlói igényekhez igazítottuk, a változások az üzletben bármikor nyomon követhetők.